zaterdag 3 december 2011

De live stream

Vandaag 3 december was er de masterclass van Paul Verhoeven. Helaas kon ik daar niet bij aanwezig zijn daarom via de live stream die hortend en stotend binnenkwam het één en ander meegekregen. Mijn vraag waarom ik tot de veertien winnaars zou behoren en niets van mijn script mocht teruglezen is beantwoord! De grote meester vertelde over de 'hard flirtation' tussen Tobias en Merel, het 'Tit for Tat' idee van Laurel en Hardy; als jij mij slaat dan sla ik jou net zo hard terug! Deze sub plot, de aantrekking en afstoting tussen Tobias en Merel had ik ook beschreven, alleen mijn versie was een beetje agressiever. De sub plot zou doorgetrokken moeten worden in de volgende delen, maar ook hier moet een ontwikkeling volgbaar zijn en zal er een nog te bepalen resultaat; (krijgen ze elkaar of niet?) moeten zijn.






Tit for Tat

Wat mij zeer verbaasde was de opmerking van Paul V. dat Ineke de situatie met de foto van Merel volwassen oploste! Ik maar denken dat drama iets te maken had met irrationele mensen die irrationele dingen doen?
Goed al doende leert men! Ik stel daarom voor dat deel 4 begint met een ruimte met daarin een grote tafel waar 11 mensen aan gezeten zijn. Remco tikt tegen een glas en gaat staan.

REMCO
Lieve Ineke, geachte aanwezigen. Zoals u weet ben ik vandaag 50 jaar oud geworden. Ik besef ineens dat het tijd wordt om open kaart te spelen. Wat ik ga zeggen zal u schokken en pijn doen, maar omdat ik u allen niet wil verliezen vraag ik u nederig om naar mijn verhaal te luisteren en te wachten met overhaaste reakties. Ineke, lieve schat ik schaam mij diep voor wat ik je heb aangedaan. Ik heb werkelijk alle neukbare vrouwen bestegen die ik bestijgen kon, alleen de verkoopster hier aan tafel heb ik nog niet gehad. Ik ben bang dat ik Nadja bezwangerd heb. Ik ben sexverslaafd en heb hulp nodig, help mij?

INEKE (haalt diep adem en telt tot 120, die twee minuten extra film kan er nog wel bij en halen we dadelijk weer in!)

Dan moet ik ook een bekentenis doen. Ik heb elk orgasme gefaket en ben ook een keer vreemd gegaan, daarnaast heb ik een drankprobleem. Ik overweeg om nu een scheiding aan te vragen.

REMCO

Alsjeblieft Ineke ik smeek je om bij me te blijven, zeg me wat je wil? Ik doe alles wat je vraagt! Ik ga in therapie en vraag een chemische castratie! please, please please!

INEKE

Wel, een gold creditcard en die nieuwe porsche 911 is ook niet verkeerd.

Nadja slaat met de hand op tafel. (tot Remco)

NADJA

Ik ben helemaal niet zwanger, ik draag een witte jurk en dat is het teken van maagdelijkheid en mijn naam is zeker niet maria. Bovendien ben ik ongesteld. Het was een idee van Wim om je onder druk te zetten en de zaak aan mijn chinese partners te verkopen. Ik zou daar zeer rijk van worden, maar ach wat moet ik met dat geld dat dadelijk toch niets meer waard is?

REMCO (verbaast)

Hoezo zou ik de zaak niet willen verkopen? Ik wil het roer omgooien, niet meer naar dat duffe kantoor met al die heerlijke jonge meiden. Ik moet juist afkicken van seks.

WIM

Ja sorry Rem, we zijn een beetje doorgeschoten we dachten dat je de koste wat koste niet wilde...

REMCO

Jongens en meisjes we moeten beter communiceren dan lost alles zich vanzelf op.

TOBIAS

Pa nu jij aan het celibaat gaat, kan ik dan merel hebben?

MEREL

He zeg ga ik daar niet zelf over? Ik ben verliefd op je vader en zolang die me nog bevredigt heb ik de nieuw versie niet nodig!

REMCO

Ja sorry Merel ik moet je toch iets zeggen. Al die keren dat we op jou bed lagen te krikken zag ik al die speelgoedberen mee wippen. Ik krijg daar toch een beetje slappe lul van. Je kunt je beter met Tobias gaan amuseren.

MEREL(tegen Remco)

OK al de zaken er zo voorstaan, moet ik toegeven dat je toch ook niet echt een goede minnaar was, Anderszins heb ik natuurlijk een vadercomplex waarvoor ik ook behandeld moet worden.

INEKE

Goed nu alles is zo duidelijk is uitgesproken, vind ik dat we het nog even moeten afdrinken dan kan Paul inmiddels de aftiteling starten.

REMCO

That's all folks!

fade naar zwart

1 opmerking:

  1. Hahaha! Niet helemaal wat Paul bedoelde, maar wel erg grappig. De TV dokter legt het je morgen nog wel een keer uit op haar blog.

    BeantwoordenVerwijderen