donderdag 10 november 2011

Paul legt het nog één keer uit

Paul Verhoeven had verwacht dat er uit al die honderden scripts minimaal 1 goede naar boven zou komen. Nou dat is dus erg tegengevallen! Voor mij had deel 1 niet veel uitdaging om er iets van te maken, ik heb toen mijn versie op ramkoers gezet ,wat natuurlijk niet goed is. Volgens Paul is Remco de protagonist en die kun je niet meteen killen! Ontdekte trouwens dat de polaroid foto uit mijn script komt. Ik had dit opgevoerd als bewijsmateriaal van de affaire die Remco met de vrouw van fred had. Iedereen maakt tegenwoordig foto's met de gsm, maar die kun je niet zo lekker verbranden als zoiets archaïsch als een polaroid. Hiermee had ik meteen verklaard waarom wim die foto wilde vernietigen....... aj ik zie nu pas waar ik de mist in ga. Wim was in mijn visie de nieuwe vriend van ineke en die had juist geen belang bij het vernietigen van het bewijs! Het geeft in ieder geval aan dat ik hier niet lang genoeg over heb nagedacht!


Nog even over de polaroid. Alleen freaks fotograferen tegenwoordig nog met een polaroid camera. Voordeel van deze camera is dat er ter plekke een afdruk beschikbaar is, waar je inderdaad snel iets op kunt schrijven, maar dat is ook het enige voordeel! Tobias is kennelijk een fotofreak, maar gaat zijn ambitie verder dan dat? Is hij de antagonist die het tegen remco gaat opnemen of speelt hij een bijrol?


Tot zover de lijnen die ik in dit script zie. Als we nu allemaal goed gaan nadenken en elkaar stimuleren dan komt er straks wel dat ene goede script.


groet wijnz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten