dinsdag 14 februari 2012

Script deel 6 Paul en Robert

Geachte heer Verhoeven,

Graag wil ik van de gelegenheid gebruik maken om u veel beterschap te wensen. Ik hoop van harte dat uw herstel spoedig en volledig zal zijn. Nu ik u toch spreek wil ik van de gelegenheid gebruik maken om met uw welnemen het deze week door u geschreven script met u te bespreken. Zoals u weet heb ik uw vorig script ook besproken in samenwerking met de TV dokter. Ik neem aan dat u hiervan kennis hebt genomen, daar ik via google analytics vernam dat adressen in San Diego en Los Angeles USA mijn blog ook ontvangen.

Dit keer geen punten en komma's bespreking meer van het nu voorliggende script. Ik wil er wel even doorheen lopen. Ik zal daarom maar niet over de gammele auto van Tobias beginnen, dat is natuurlijk een futiliteitje, maar naar ik meen had u daar in het vorig deel ook al wat over gezegd dus is deze informatie wat overbodig. Goed geen geneuzel meer! Verder maar weer met het script!

Vervolgens duurt het tot onderaan pagina 1 voordat er iets gaat gebeuren, lieke komt binnen. Dit is een spannend moment, wat gaat het kind doen?   In eerste instantie is ze alleen cynisch. Dan het verhaal van Remco dat hij de zaak gaat verkopen. Toegegeven, had ik niet verwacht, de dokter en ik hadden gespeculeerd op de tragische passieve held die niets zou doen!  Maar in feite doet hij ook niet veel, hij houdt een l*lverhaal. De chantage van lieke en de opmerkingen van Tobias zijn leuk en daarmee zijn we op het dramatisch hoogtepunt van de scene en helaas ook van dit scriptdeel.


-----------
REMCO

Jij en ik houden er ieder 6 miljoen aan over. Da's 12 miljoen euro. Denk je eens in wat we daar allemaal mee kunnen doen?

LIEKE

Een scooter kopen.

INEKE

(lacht) Een scooter?

LIEKE

Dat kan er dan toch makkelijk van af?

(kijkt Remco strak aan)

Merel heeft laatst ook een scooter gekregen. Een zwarte. Dan wil ík een witte.
------------

Goed uitgespeelde dialoog die tot een wedervraag of reactie zou moeten leiden, in ieder geval, die komt echter niet, dat lost u handig op door de telefoon te laten gaan. Remco komt dus weg met de schrik is hij toch weer de passieve held? Nu gaat het naar mijn idee als een nachtkaars uit, we moeten onze aandacht verdelen tussen Tobias die een telefoongesprek voert welke we niet kunnen volgen, maar die ik onderstaand voor u heb ingevuld en Ineke en Remco die over de overname spreken. Je zou verwachten dat Ineke die mede aandeelhouder is met stemrecht in ieder geval verbaasder zou moeten zijn over het feit dat Remco dit zonder haar medeweten aan het bekokstoven is. Daarnaast lijkt het mij onwaarschijnlijk dat een dergelijke belangrijke beslissing op dergelijke korte termijn geregeld gaat worden, misschien heeft Ineke morgen wel een belangrijke afspraak en kan ze niet op de vergadering verschijnen?
Het verbaasd mij dat u de de twee conflicten die hier spelen op deze manier niet uitspeelt of is het weer de tragische held die hier geëxposeerd wordt?

Dan krijgen we de parkeergaragescène. Wist u dat de dokter en ik twee parkeergaragescènes hebben weggesmeten omdat die niet goed genoeg waren? Er doemen nu een aantal vragen op. Waarom in Godesnaam belt Merel met Tobias? Ik had graag meer Tit for Tat er in geschreven, maar tot nu toe hebt u de boot aardig afgehouden dus veel geschiedenis hebben die twee niet met elkaar gehad. En daarom is er ook geen reden dat zij met elkaars telefoonnummers hebben laat staan met elkaar telefoneren. 

------------
TOBIAS

(telefoneert)

Gaan we toch lunchen?

(luistert) (vermoedelijke tekst Merel: 
Je vader word gechanteerd)

Waarmee? 

(luistert)
(vermoedelijke tekst Merel: 
heeft te maken met die snol van een nadja)

Waar gaat het dan over?

(vermoedelijke tekst Merel: 
kan nu niet praten kom naar de parkeergarage )
-----------

Misschien zou de stalker Tobias Merels nummer kunnen hebben, andersom lijkt mij onwaarschijnlijk. Waarom spreken ze af in bij de parkeergarage? Hadden uw overijverige locationscouts een parkeergarage gescoord omdat die zo lekker sinister is?  Waarom niet gekozen voor de door de tv dokter en mij aangedragen optie, dat Merel na de collision met Lieke die haar scooter beschadigde een lift zou vragen aan Tobias? Dit was een logisch en interessant vervolg geweest! 
Nu pikt Tobias Merel op en vervolgens rijden ze de parkeergarage in, moeten een kaartje trekken voordat de slagboom opengaat en daarna weer afrekenen om eruit te kunnen rijden! Een hoop gemeuk om niks dus. Waarom laat u ze niet gewoon wegrijden? Ze kunnen tijdens het rijden ook praten of desnoods ergens parkeren om dat gekke kunstje met googlemaps uit te voeren. 

U moet toch toegeven dat het wel heel naïef is dat iemand die net 8 maanden in japan was, even terug is voor de afpersing en dan ook nog terug gevonden kan worden met googlemaps die minmaal twee jaar achter loopt op de realiteit? En dan die bouwvakkers in Nederland! Ik weet dat ze in België traag zijn, maar een gebouw van twee hoog wat al twee jaar in de steigers staat!
Bent u wel eens op een steiger geklommen? Dat valt niet mee om dat een beetje onopvallend te doen! Eerstens ziet iedereen dat, tweedens maakt het een behoorlijk kabaal als je er overheen loopt, derdens is het behoorlijk gevaarlijk om in het donker een steiger die je niet kent te beklimmen. Dat ze bij een raam gaan zitten wachten zonder een indicatie over hoe lang het gaat duren lijkt mij met de huidige temperaturen onwaarschijnlijk. 
De kusscène vind ik zeer aannemelijk tot het moment dat Tobias over de rest van de familie begint. Hoezo!!??? Heeft hij het eindelijk voor elkaar dan ga je toch niet ergens over praten, hij zou zich beter kunnen verdiepen in de sluiting van het Christine le Duc assemble van Merel. Maar ok Tobias weet het nu en heeft er verder geen problemen mee. Vervolgens ontdekken zij dan het bedrog van nadja. Is het noodzakelijk meneer Verhoeven dat we dan meteen afbreken of gaan we kijken of Nadja nog wat eendjes of seksspeeltjes in de badkuip heeft?

En hiermee zou ik mijn brief aan u willen besluiten. Ik hoop op een spoedige reactie uwerzijds op mijn blog.

Uw trouwe en toegewijde bewonderaar. Wijntz

2 opmerkingen:

  1. @Wijnz ik heb je een DM gestuurd via Twitter. Kun jij redactie EntXP bellen op 020-6301030? Of liever je telefoonnummer mailen via info@entertainmentexperience.nl? Ik wil iets met je bespreken. Gr. Dokky

    BeantwoordenVerwijderen